Parodontológia Fogágybetegség Inygyulladás gyógyítása Solymár

Parodontológia Fogágybetegség gyógyítása Inygyulladás kezelése Solymár

Parodontológia Fogágybetegség Inygyulladás gyógyítása. Ha a kialakult inygyulladást nem kezeljük időben, átterjedhet a fogágy többi szövetére, létre jöhet az állcsontot pusztító fogágybetegség.

Parodontológia

Ha a kialakult ínygyulladást nem kezeljük időben, átterjedhet a fogágy többi szövetére, létrejön az állcsontot pusztító fogágybetegség.

A káros folyamat megfékezéséhez a fogat, a fogat körülvevő ínyt, a csontot, és a fogíny alatti felszínét egyaránt meg kell tisztítani.

Ezt a beavatkozást hívjuk parodontológiai küretnek. Fogágybetegség súlyosságától és mélységétől függően végezhetünk zárt vagy nyitott küretet.

Küretet mindig ultrahangos fogkő eltávolítás kell, hogy megelőzze. Ezután parodontológiai szűrővizsgálat során az íny alatti tasakok mélységét felmérjük.

3-4 mm mély ínytasak közepes fogágybetegséget jelez. 5-6 mm súlyos fogágybetegséget, 6 mm-nél mélyebb tasakok esetén pedig nagyon súlyos fogágybetegségről beszélünk.

A parodontális küret speciális eszköze az ún. küret-kanál, mellyel a kezelés alatt benyúlunk az ínytasakba és eltávolítjuk az ott felgyülemlett fogkövet, baktériumot és gyulladt szövetet.