Gyökérkezelés Solymár Budapest II. kerület Pilisvörösvár

Gyökérkezelés Gyökértömés Fogtömés Fogkorona Solymár

Gyökérkezelés megkezdése előtt panoráma röntgen vagy intraorális röntgen készül. A röntgen felvétel és a vizsgálat után megtörténik a diagnózis felállítása. Ha a gyökérkezelést követően a csontban lévő gyulladás nem múlik el, gyökércsúcs rezekcióra lehet szükség.

GYÖKÉRKEZELÉS

A fogak gyökérkezelése egy olyan eljárás, mely során a sérült vagy fertőzött fogbelet gyökértöméssel helyettesítjük helyi érzéstelenítésben.

Milyen esetben lehet szükséges a gyökérkezelés?

- nagymértékű fogszuvasodás: leggyakoribb kiváltó ok a kezeletlen fogszuvasodás, mely során a baktériumok elérik az erekkel és idegekkel áthálózott fogbélt (pulpát), és ott megtelepednek, elszaporodnak, ezáltal fájdalommal és duzzanattal járó gyulladást okoznak.
- hidegre, melegre édesre lassan múló érzékeny fogszuvasodás
- éles, éjszakai fájdalommal
- napokig tartó erős, éles fájdalommal
- szürkén elszíneződött fog ( valószínűsíthető, hogy a fogbél elhalásának a következménye a színváltozás)
- fájdalom rágás, harapás közben
- fog fölött duzzanat, akár gennyes váladékozással kísérve (sipolynyílás)
- inkomplett gyökértömés

Gyökérkezelés lépései:

- gyökérkezelés megkezdése előtt panoráma röntgen vagy intraorális röntgen készül
- röntgen felvétel és a vizsgálat után megtörténik a diagnózis felállítása
- érzéstelenítő injekció adása: kezelést teljes fájdalommentességben végezzük!
- ezután megkezdődik a fogbélüreg tartalmának eltávolítása egy apró nyíláson keresztül, amit a koronán átfúrtunk
- fertőzött kamrafalat eltávolítjuk, és a gyökércsatornákat kemomechanikai módon (kézi és gépi eszközök) megmunkáljuk, átöblítési protokoll és lézer segítségével fertőtlenítjük
- ideiglenes gyógyszeres töméssel kerül lezárásra a fog pár napig
- szükség esetén újabb tisztítás és gyógyszeres tömés
- tünetmentessé vált fog esetén megtörténik a gyökértömés, mely hermetikusan lezárja a fog belsejét, meggátolva ezzel további baktériumok bejutását
- végleges gyökértömés elkészülése után is teljesen normális, ha a fog néhány napig, akár 1-2 hétig érzékeny
- végül a fogorvos a foganyaghiány mértékétől függően töméssel vagy koronával látja el a fogat

Gyökérkezelést követően a csontban lévő gyulladás néhány hónap alatt teljesen elmúlik, azonban előfordulhat, hogy a gyökérkezeléssel nem lehet a csontban lévő gyulladást megszüntetni, ilyenkor szájsebészeti kisműtéttel (gyökércsúcs rezekció) tudunk segíteni.

A gyökérkezelés célja az, hogy a fogat megmentsük, hogy azt ne kelljen kihúzni, ehhez azonban a panaszok jelentkezése után mihamarabb jelentkezzen fogorvosnál.